25 Nisan 2010 Pazar

Allianz Arena

Bugün de Allianz Arena'daydık efendim. MESA organizasyonuyla 1860 München ve Rot-Weiß Oberhausen arasındaki ikinci lig maçını izlemeye gittik, tabi ki gidiş amacımız güzel güneşli bi havada stadı içerden görebilmekti. Bi de karanlıkta ışıklandırılmış halini görmeye gitmeliyiz, ona da karar verdik tabi. En büyük isteğim bi Bayern Münih maçında içerde olmak, ama 70 euroluk bilet fiyatları ve erasmus bütçesiyle bunu gerçekleştirebilicek miyim emin değilim :)


Stad tabi ki şahane, gerçekten çok güzel. Hele güzel havada, Allianz Arena'da bira içip yemek yemeyi her türlü cafe-bara tercih edebilirim. München taraftarının tutkusu ise dikkat çekici, ama en önemli nokta şu ki adamlar yaratıcı tezahürat yapmaktan kesinlikle aciz. "Neunundsechzig München" diye bağırmaktan öteye gidemiyolar, yaratıcıyı geçtim, tezahürat bile yok nerdeyse. Çarşı ya da Unifeb gelip şunlara bi yoğun kurs açsa da millet rahat etse. Nerde "Bir masum mor menekşe"ler, resmen canımız sıkıldı.

Maçın en eğlenceli yanıysa München her gol attığından yapılan anonslarla taraftarın karşılıklı atışmasıydı. Örnek vermek gerekirse skor 1-0 (eins-null) olduğunda:

Anons: 1980 München..
Stad: Eins!
Anons: Oberhausen..
Stad: Null!
Anons: Danke!
Stad: Bitte!

Buna kahkahalarla güldüm ilk duyduğumda =D Alman kibarlığı stadda bile kendini belli ediyo yani.

İşte Allianz Arena maceramız da böyleydi. Futbol her yerde güzel, stad harika, ama Almanların tezahürat dersi alması şart. Gerçi sanırım Türkiye'den sonra herhangi bi Avrupa şehrinde futbolun insana sıkıcı gelmesi çok da tuhaf değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder